Biedronki
Zajęcia dodatkowe w grupie "Biedronek"
- Język angielski - pan Mateusz Sikorski, poniedziałek - godzina 12:30 - 13:00, piątek - godzina 11:30 - 12:00
- Zajęcia logopedyczne - pani Karlina Głogowska
- Rytmika - pani Aleksandra Kołodziejska, środa - godzina 14:00 - 14:30
Tego się uczymy - wrzesień 2025:
Wiersz
"Strach ma wielkie oczy"
(autor - Agnieszka Borowiecka)
Gdy przyszła nocka, mały Wojtuś padł do łóżka,
dał mamie buzi i coś szepnął jej do uszka.
A potem został całkiem sam z tym całym mrokiem,
aż tu spod szafy ktoś na niego łypie okiem.
"Co to za bestia czyha na mnie tam w ciemności?
Ja tu nie życzę sobie żadnych strasznych gości"
- pomyślał Wojtuś i ze strachu zaczął krzyczeć,
na co przybiegli przestraszeni rodzice.
Pod szafą siedział skryty w mroku mały kotek.
Tak bardzo się bał, że cały zwinął się w motek.
I pewnie puenta ta was nie zaskoczy,
że to nie kotek, ale strach ma wielkie oczy.
Piosenki
"Zuch przedszkolak"
(M. Jelonek, M. Konarski)
Już wakacje kończą się, wrzesień puka w okno twe.
I zaprasza, żebyś przyszedł do przedszkola.
Nie namyślaj długo się, spakuj kapcie, plecak weź.
I z uśmiechem razem z nami w kole stań!
Ref.: Do przedszkola, hej, dzieciaki, maszeruje każdy z nas!
I dziewczynki i chłopaki, na zabawę nadszedł czas!
Zuch przedszkolak dobrze wie, jak radośnie bawić się,
Chce kolegą dobrym być i przyjacielem.
Chętnie śpiewa, tańczy, gra i zagadek mnóstwo zna.
Zuch przedszkolak to po prostu ty i ja!
Ref.: Do przedszkola…
"Koła autobusu kręcą się"
(słowa - Katarzyna Godzisz, muzyka - Hey Kids)
Koła autobusu kręcą się, kręcą się, kręcą się.
Koła autobusu kręcą się.
Przez cały dzień.
Klakson głośno trąbi trututu, trututu, trututu.
Klakson głośno trąbi trututu.
Przez cały dzień.
Wycieraczki robią słysz słysz słysz, słysz słysz słysz, słysz słysz słysz.
Wycieraczki robią słysz słysz słysz.
Przez cały dzień.
Drzwi autobusu otwierają się, zamykają się, otwierają się.
Drzwi autobusu otwierają się.
Przez cały dzień.
A pieniądze brzęczą dzyń, dzyń, dzyń, dzyń dzyń dzyń, dzyń dzyń dzyń.
A pieniądze brzęczą dzyń, dzyń.
Przez cały dzień.
Cele ogólne do pracy wychowawczo-dydaktycznej
- Nabywanie poprawności wymowy.
- Rozwijanie percepcji wzrokowej.
- Rozwijanie umiejętności porozumiewania się.
- Kształtowanie umiejętności budowania pozytywnych relacji w kontaktach społecznych.
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania emocji i wyrażania ich w sposób akceptowalny społecznie.
- Kształtowanie umiejętności porównywania i liczenia obiektów.
- Nabywanie orientacji przestrzennej.
- Nabywanie umiejętności rozpoznawania kształtów geometrycznych.
- Nabywanie poczucia rytmu i płynności ruchów przy muzyce.
- Nabywanie umiejętności twórczych.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania wybranych drzew iglastych i liściastych oraz jesiennych darów natury.
- Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze.
- Wdrażanie dzieci do udziału w zabawach ruchowych.