Biedronki
"Biedronki" są wesołe, troskliwe i koleżeńskie. Smutne chwile i zły humor pomagają niwelować koledzy, którzy chętnie zapraszają do zabawy. Dzieci znają zasady i normy postępowania w grupie. Potrafią używać zwrotów grzecznościowych. Chętnie uczestniczą w zajęciach i zabawach organizowanych przez nauczycielki pracujące w tej grupie: Lidię Tomczak i Grażynę Kaźmierską.
Zajęcia dodatkowe w grupie "Biedronek"
- Język angielski - pan Mateusz Sikorski, poniedziałek - godzina 12.30 - 13.00, piątek - godzina 11.30 - 12.00
- Zajęcia logopedyczne
- Rytmika - pani Alicja Sadło, piątek - godzina 13.00 - 13.30
Tego się uczymy - marzec 2024:
Wiersz
"Wielkanoc"
(autor - M. Mazan)
W świątecznym koszyczku
w wielkanocny ranek
zerka zza serwetki
cukrowy baranek.
Jak ten dom się zmienił!
Bukszpan się zieleni,
pyszności od rana:
baba lukrowana,
o! pisanki w szlaczki,
i żółte kurczaczki,
i mazurki wszędzie,
i żur z jajkiem będzie,
a te bazie w dzbanku
jak stado baranków!
Piosenki
"Bałwan i walizka"
(słowa - D. Gellner, muzyka - A. Skorupka)
Patrzcie! Bałwan wziął walizkę
i pakuje rzeczy wszystkie.
Biały śnieg i srebrny lód
do walizki dał na spód.
Potem wrzucił sopli furę
i lodową śliską górę.
Zapakował lodowisko,
a to jeszcze nie jest wszystko.
Pełna już walizka biała,
ale bałwan dalej działa.
Do walizki dalej pcha
to, co w planie jeszcze ma.
Rondel z głowy zdjął i schował,
wreszcie sam się zapakował.
Zrobił cztery śmieszne miny
i ogłosił koniec zimy.
Zrobił cztery śmieszne miny
i ogłosił koniec zimy.
Ogłosił koniec zimy.
Ogłosił koniec zimy.
"Pobudka z ogródka"
(słowa - D. Gellner, muzyka - A. Skorupka)
Wiosna rano z łóżka wstała.
Halo, kwiatki! - zawołała.
Czemu jeszcze w ziemi tkwicie?
Może wreszcie się zbudzicie?
Ref.: Pobudka! Pobudka!
Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka!
Na grządki wracać czas!
Pobudka! Pobudka!
Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka!
Powtarzam jeszcze raz!
Jak się żaden z was nie ruszy,
powyciągam was za uszy!
Łapcie buty! Łapcie kapcie!
Nie ziewajcie! I nie chrapcie!
Ref.: Pobudka! Pobudka!
Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka!
Na grządki wracać czas!
Pobudka! Pobudka!
Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka!
Powtarzam jeszcze raz!
Wystawiły kwiatki nosy,
jeden goły, drugi bosy,
w nowe płatki się ubrały,
razem z wiosną zaśpiewały.
Ref.: Pobudka! Pobudka!
Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka!
Na grządki wracać czas!
Pobudka! Pobudka!
Czas wracać do ogródka!
Pobudka! Pobudka!
Wie o tym każdy z nas!
Cele ogólne do pracy wychowawczo-dydaktycznej
- Kształtowanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Kształtowanie słuchu fonematycznego.
- Kształtowanie umiejętności rozumienia informacji przedstawionych za pomocą symboli.
- Kształtowanie umiejętności samodzielnego ubierania się i rozbierania się oraz utrzymania w porządku rzeczy i otoczenia.
- Nabywanie umiejętności budowania pozytywnych relacji w kontaktach społecznych i wyrażanie emocji.
- Kształtowanie umiejętności porównywania i liczenia oraz grupowania obiektów.
- Kształtowanie umiejętności dokonywania czynności pomiarowych.
- Nabywanie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek oraz wyrażania muzyki ruchem.
- Kształtowanie umiejętności twórczych.
- Poznawanie funkcjonowania sklepu oraz pracy sprzedawcy.
- Nabywanie umiejętności rozpoznawania zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny.
- Poznawanie właściwości fizycznych wody.
- Nabywanie umiejętności obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie wiosną.
- Kształtowanie sprawności ruchowej oraz właściwej reakcji na określone sygnały.