Biedronki
"Biedronki" są wesołe, troskliwe i koleżeńskie. Smutne chwile i zły humor pomagają niwelować koledzy, którzy chętnie zapraszają do zabawy. Dzieci znają zasady i normy postępowania w grupie. Potrafią używać zwrotów grzecznościowych. Chętnie uczestniczą w zajęciach i zabawach organizowanych przez nauczycielki pracujące w tej grupie: Monikę Woźniak i Maję Grabowską.
Zajęcia dodatkowe w grupie "Biedronek"
- Język angielski - pan Mateusz Sikorski
- Zajęcia logopedyczne - pani Katarzyna Kostrzewa
- Rytmika
Tego się uczymy - wrzesień 2024:
Wiersz
"Kodeks pięciolatka"
(autor - M. Niewielska)
Pięciolatek dobrze wie,
jak ma w grupie bawić się.
Lalką, piłką czy klockami,
zawsze w zgodzie z kolegami.
Pięciolatek nie narzeka,
na swą kolej grzecznie czeka.
Chociaż czasem ktoś się krzywi,
wszyscy muszą być cierpliwi.
Pięciolatek, zuch nie lada,
po zabawie sam układa:
auta, misie w równym rządku,
bo nie boi się porządku.
Zna przedszkolak moc książeczek,
lecz nie podrze ich karteczek,
delikatnie je przekłada -
niszczyć książek nie wypada.
Piosenki
"Kolega z przedszkola"
("Śpiewające brzdące")
1. Jest tu, w przedszkolu dużo chłopców,
z nimi często, często bawię się,
lecz jest tu jeden taki duży,
który bardzo lubi mnie.
Pogramy w piłkę, poczytamy,
z nim na spacer pójdę, pójdę też,
kiedy jest ze mną, jest inaczej,
bardzo dobrze razem jest.
Ref.: Bo przyjaciel, bo przyjaciel przecież
bardzo ważny w życiu jest.
To jest pewne, rzecz to oczywista,
przyjaciela warto mieć.
2. Lubię też Krzysia, lubię Anię,
Ola fajna, bardzo fajna jest,
codziennie z nimi, w naszej grupie
bardzo grzecznie bawię się.
gramy tu w piłkę, rysujemy,
tańczyć z nimi bardzo ładnie chcę,
ale swoimi sekretami
tylko z Basią dzielę się.
Ref: Bo przyjaciel, bo przyjaciel …
"Już owoców pełen kosz"
(słowa - S. Karaszewski, muzyka - T. Strąk)
1. Hula w polu psotny wiatr, i jabłonią trzęsie.
A z jabłoni jabłek grad szur, szur przez gałęzie!
Ref.: Już owoców pełen kosz, mienią, mienią się barwami.
Te owoce smaczne są zjedz je, zjedz je razem z nami!
2. Kiedy w polu wicher dmie, pójdę pod jabłonie.
I nastawię ręce dwie hop, jabłuszko w dłonie!
Ref.: Już owoców pełen kosz, mienią, mienią się barwami.
Te owoce smaczne są zjedz je, zjedz je razem z nami!
3. Jabłka, co czerwienią lśnią do domu zaniosę.
I sałatkę zrobię z nich, spróbuj bardzo proszę
Ref.: Już owoców pełen kosz, mienią, mienią się barwami.
Te owoce smaczne są zjedz je, zjedz je razem z nami!
Cele ogólne do pracy wychowawczo-dydaktycznej
- Rozwijanie umiejętności porozumiewania się.
- Rozwijanie wrażliwości słuchowej.
- Nabywanie umiejętności globalnego czytania wyrazów.
- Wdrażanie do zgodnego udziału w życiu grupy przedszkolnej, wywiązywania się z powierzonych obowiązków.
- Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw oraz w sytuacji zagrożenia.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji.
- Kształtowanie umiejętności liczenia.
- Kształtowanie orientacji w przestrzeni.
- Kształtowanie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek oraz poczucia rytmu.
- Kształtowanie doświadczeń plastycznych, umiejętności twórczych.
- Wzbogacanie wiedzy dotyczącej wybranych środowisk przyrodniczych: sad, ogród, park.
- Wdrażanie do dbałości o ład i porządek w swoim otoczeniu.
- Kształtowanie nawyków higienicznych.
- Kształtowanie sprawności ruchowej.