Biedronki
"Biedronki" są wesołe, troskliwe i koleżeńskie. Smutne chwile i zły humor pomagają niwelować koledzy, którzy chętnie zapraszają do zabawy. Dzieci znają zasady i normy postępowania w grupie. Potrafią używać zwrotów grzecznościowych. Chętnie uczestniczą w zajęciach i zabawach organizowanych przez nauczycielki pracujące w tej grupie: Monikę Woźniak i Natalię Marczyk.
Zajęcia dodatkowe w grupie "Biedronek"
- Język angielski - pan Mateusz Sikorski, poniedziałek - godzina 12.30 - 13.00, piątek - godzina 11.30 - 12.00
- Zajęcia logopedyczne - pani Katarzyna Kostrzewa - czwartek, piątek
- Rytmika - pani Ewelina Hajda, wtorek - godzina 14.00 - 14.30
Tego się uczymy - styczeń 2025:
Wiersz
"Życzenia"
(autor - H. Fronczek)
Dziś słoneczko jasno świeci,
zima biała śpiewa.
A w przedszkolu przedszkolaki
składają życzenia.
Wszystkim babciom,
wszystkim dziadkom
zdrowia, pomyślności,
uśmiechów na co dzień
i dużo radości.
Piosenki
"Śpiewa babcia, śpiewa dziadek"
(słowa - U. Piotrowska, muzyka - M. Melnicka‑Sypko)
Wymyśliły wesołe nutki piosenkę dla babci i dziadka.
Miś ją zagra na bębenku, a pajacyk na kołatkach.
Tamburynem potrząsa lala, po przedszkolu niosą się dźwięki.
I po chwili zgodny chórek nuci refren tej piosenki.
Ref.: Śpiewa babcia, śpiewa dziadek, śpiewam ja.
Jak to miło, gdy piosenkę każdy zna.
Nutki chętnie nam wtórują: mi, mi, la.
Śpiewa chórek na trzy głosy: tra, la, la.
Wyskoczyły z piosenki nutki. Do tańca porwały się żwawo:
jedna z babcią, druga z dziadkiem, para w lewo, para w prawo.
Roztańczone wołają nutki: wszyscy bawią się dziś wspaniale.
Na Dzień Babci i Dzień Dziadka najpiękniejszy bal nad bale.
Ref.: Tańczy babcia, tańczy dziadek, tańczę ja.
Do kółeczka zapraszają nutki nas.
Przytupują, podskakują, hop, la, la.
Bal dla babci, bal dla dziadka, na sto dwa.
"Zegary"
(słowa - M. Terlikowska, muzyka - E. Pałłasz)
U zegarmistrza gra muzyka
aż się zasłuchał cały dom,
bo sto zegarów naraz tyka,
a jeden bije: bim, bam, bom.
Cyk, cyk, cyk,
cyk, cyk, cyk.
Bim, bam, bom.
Zegar z kurantem przerwał drzemkę,
aż stare kółka drgnęły w nim
i oto zegar gra piosenkę,
starą melodię rym, cym, cym.
Cyk, cyk, cyk,
cyk, cyk, cyk.
Rym, cym, cym.
U zegarmistrza dzwoni budzik,
niech się obudzi ten kto śpi,
zaraz kukułka się obudzi,
co nie kukała cztery dni.
Cyk, cyk, cyk,
cyk, cyk, cyk.
Cztery dni.
Cele ogólne do pracy wychowawczo-dydaktycznej
- Rozwijanie umiejętności porozumiewania się.
- Kształtowanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Kształtowanie umiejętności globalnego czytania wyrazów.
- Kształtowanie więzi emocjonalnej z rodziną i przywiązania do najbliższych.
- Kształtowanie umiejętności dostrzegania i rozumienia rytmów.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawanie kształtów geometrycznych.
- Kształtowanie umiejętności liczenia.
- Rozwijanie zainteresowań muzycznych.
- Rozwijanie doświadczeń plastycznych, umiejętności twórczych.
- Kształtowanie opiekuńczej postawy wobec zwierząt.
- Kształtowanie sprawności ruchowej.