Biedronki
Zajęcia dodatkowe w grupie "Biedronek"
- Język angielski - pan Mateusz Sikorski, poniedziałek - godzina 12:30 - 13:00, piątek - godzina 11:30 - 12:00
- Zajęcia logopedyczne - pani Karolina Głogowska
- Rytmika - pani Aleksandra Kołodziejska, środa - godzina 14:00 - 14:30
Tego się uczymy - listopad 2025:
Wiersz
"Deszczowa rymowanka"
(autor - N. Łasocha)
Mokre czoło, uszy, nos
i na głowie każdy włos.
Mokre stopy i kolana,
deszczyk pada już od rana.
Mokre plecy oraz brzuch,
przemoknięty cały zuch.
Gdy więc idziesz do przedszkola
nie zapomnij parasola.
Piosenki
"Spacer po lesie"
(Radosne Nutki)
Idę sobie leśną ścieżką,
szyszka tu, a tam jest mech.
Wiewiórka macha mi ogonem,
czy to dzień czy sen zielony?
Ref.: Maszeruję przez las, raz, dwa, trzy.
Śpiewa wiatr i śpiewasz ty.
Drzewa szumią, ptaki grają.
W lesie cuda się zdarzają!
Słońce mruga przez gałęzie.
Tu jagódki, tam są jeże.
Zając skacze jak sprężyna.
Aż się kręci cała kraina.
Ref.: Maszeruję przez las, raz, dwa, trzy…
Słuchaj, słuchaj! Coś tam dzwoni!
To dzięcioł w leśnej toni.
Stuk, stuk, stuk i znów hop sa sa.
Las ma rytm i serce ma!
Ref.: Maszeruję przez las, raz, dwa, trzy….
Ciii, już zmierzcha, las zasypia.
W cieniu drzemie saren kilka.
Ale jutro z samego rana
znów powróci leśna zabawa.
Ref.: Maszeruję przez las, raz, dwa, trzy…
„A ja deszczu się nie boję”
(słowa - N. Łasocha, muzyka - M. Konarski)
Krople spływają po oknie, kap, kap, kap.
Cały świat już w deszczu moknie, oj tak, tak.
Ref.: A ja deszczu się nie boję,
choć ponure ma nastroje.
Dwa kalosze mam do pary
i parasol w kropki cały.
A gdy płaszcz założę jeszcze,
to zatańczę razem z deszczem.
Już w kałużach cała droga, chlup, chlup, chlup.
Z każdej rynny leci woda, plusk, plusk, plusk.
Ref.: A ja deszczu się nie boję…
Cele ogólne do pracy wychowawczo-dydaktycznej
- Nabywanie poprawności wymowy.
- Doskonalenie percepcji wzrokowej.
- Kształtowanie słuchu fonematycznego.
- Rozwijanie przynależności grupowej.
- Nabywanie poczucia przynależności do kraju i miasta
- Kształtowanie umiejętności porównywania i liczenia obiektów.
- Kształtowanie orientacji przestrzennej.
- Kształtowanie poczucia rytmu i płynności ruchów przy muzyce.
- Nabywanie umiejętności wykorzystania instrumentów perkusyjnych.
- Nabywanie doświadczeń plastycznych poprzez wykorzystanie różnych technik plastycznych.
- Nabywanie umiejętności rozpoznawania zmian zachodzących w życiu zwierząt w okresie jesieni.
- Nabywanie umiejętności rozpoznawania zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni.
- Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sali i na powietrzu.
- Wdrażanie do przestrzegania zasad higieny.
- Kształtowanie sprawności ruchowej.
