Biedronki
"Biedronki" są wesołe, troskliwe i koleżeńskie. Smutne chwile i zły humor pomagają niwelować koledzy, którzy chętnie zapraszają do zabawy. Dzieci znają zasady i normy postępowania w grupie. Potrafią używać zwrotów grzecznościowych. Chętnie uczestniczą w zajęciach i zabawach organizowanych przez nauczycielki pracujące w tej grupie: Monikę Woźniak i Natalię Marczyk.
Zajęcia dodatkowe w grupie "Biedronek"
- Język angielski - pan Mateusz Sikorski, poniedziałek - godzina 12.30 - 13.00, piątek - godzina 11.30 - 12.00
- Zajęcia logopedyczne - pani Katarzyna Kostrzewa - czwartek, piątek
- Rytmika - pani Ewelina Hajda, wtorek - godzina 14.00 - 14.30
Tego się uczymy - maj 2025:
Wiersz
"Pożar"
(autor - W. Broniewski)
Gwałtu, rety! Dom się pali!
Już strażacy przyjechali.
Prędko wleźli po drabinie
i stanęli przy kominie.
Polewają sikawkami ogień,
który jest pod nami.
Dym i ogień bucha z dachu,
ale strażak nie zna strachu,
choć gorąco mu okropnie,
wszedł na górę,
już jest w oknie
i ratuje dzieci z ognia.
Tak strażacy robią co dnia.
Piosenki
"Moja wesoła rodzinka "
(słowa - S. Karaszewski, muzyka - T. Strąk)
My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
my jak palce jednej dłoni!
Ref.: Mama, tata, siostra, brat .
I ja - to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad. –
To wesoły jest mój świat!
Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę,
w bólu, żalu i rozterce,
bo ma mama wielkie serce!
Ref.: Mama, tata, siostra, brat .
I ja - to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad.
To wesoły jest mój świat!
Z tatą świetne są zabawy,
z nim świat robi się ciekawy!
Tata ma pomysłów wiele,
jest najlepszym przyjacielem!
Ref.: Mama, tata, siostra, brat .
I ja - to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad.
To wesoły jest mój świat!
"Bal na łące"
(słowa i muzyka - T. Wójcik)
Kiedy świeci słoneczko
to na łące nad rzeczką
świerszcze stroją skrzypeczki
do wiosennej poleczki.
Dylu, dylu już grają
grube bąki śpiewają,
myszki tańczą poleczkę
sapią przy tym troszeczkę.
A trzy małe biedronki
nie chcą tańczyć tej polki
i czekają na walca,
aby tańczyć na palcach.
Cele ogólne do pracy wychowawczo-dydaktycznej
- Rozwijanie zainteresowań książką oraz kształtowanie umiejętności poprawnego korzystania z książek.
- Kształtowanie percepcji słuchowej.
- Kształtowanie umiejętności wcielania się w rolę widza i aktora
- Kształtowanie uczuć rodzinnych.
- Poznawanie pracy strażaka oraz kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu.
- Kształtowanie postawy patriotycznej w kontekście tożsamości narodowej.
- Kształtowanie umiejętności liczenia.
- Kształtowanie umiejętności kodowania i odkodowywania informacji.
- Wdrażanie do korzystania z nowoczesnych technologii.
- Doskonalenie umiejętności tanecznych, słuchania i śpiewania piosenek.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się w różnych technikach plastycznych.
- Poszerzenie wiadomości na temat środowiska przyrodniczego: łąka
- Rozwijanie zainteresowania na temat życia pszczół i ich roli w przyrodzie.