Biedronki
"Biedronki" są wesołe, troskliwe i koleżeńskie. Smutne chwile i zły humor pomagają niwelować koledzy, którzy chętnie zapraszają do zabawy. Dzieci znają zasady i normy postępowania w grupie. Potrafią używać zwrotów grzecznościowych. Chętnie uczestniczą w zajęciach i zabawach organizowanych przez nauczycielki pracujące w tej grupie: Monikę Woźniak i Natalię Marczyk.
Zajęcia dodatkowe w grupie "Biedronek"
- Język angielski - pan Mateusz Sikorski, poniedziałek - godzina 12.30 - 13.00, piątek - godzina 11.30 - 12.00
- Zajęcia logopedyczne - pani Katarzyna Kostrzewa - czwartek, piątek
- Rytmika - pani Ewelina Hajda, wtorek - godzina 14.00 - 14.30
Tego się uczymy - kwiecień 2025:
Wiersz
"Tak czy nie"
(autor - R. Piskorski)
Kiedy ktoś ma brudne ręce
i rękami tymi je,
czy powiecie, że to zdrowo,
moi drodzy? Bo ja nie!
Kiedy ktoś nie myje zębów,
szczotki, pasty, ani tknie.
Potem biega do dentysty
czy wam żal go? Bo mnie-nie!
Gdy ktoś przed grzebieniem zmyka,
płacząc, że mu włosy rwie.
Czy go za to pochwalicie
moi drodzy? Bo ja, nie!
Komu woda, mydło, szczotka
niepotrzebna i nie w smak.
Czy nazwiecie go brudasem,
moi drodzy? Bo ja -tak!
Piosenki
"Żyj z przyrodą w zgodzie"
(słowa - A. Bomba, muzyka - M. Konarski)
Smutne parki ,rzeki, lasy
bo nadeszły trudne czasy.
Pełno śmieci dookoła,
więc o pomoc Ziemia woła.
Klub przyrody założymy,
z przyjaciółmi świat zmienimy.
Pozbieramy wszystkie śmieci,
niech z nas przykład biorą dzieci.
Ref. Trzeba w zgodzie żyć z przyrodą,
wszyscy chętnie jej pomogą.
Kto o Ziemię naszą dba,
ten radości dużo ma.
Wdzięczne będą też zwierzęta,
że i o nich ktoś pamięta.
Troszczy się o czystość w lesie,
niech te wieści echo niesie.
Już sprawdzone mamy rady,
pojemniki na odpady.
Oszczędzanie wody w kranie,
to też łatwe jest zadanie.
Ref. Trzeba w zgodzie żyć z przyrodą..
Wnet uśmiecha się przyroda,
w rzekach płynie czysta woda.
Kwitną kwiaty, rośnie trawa,
ekologia - ważna sprawa.
"Zajączek Wielkanocny"
(Nutka po Nutce)
Ref. Hej zajączku uszaty
śliczny i puchaty
uśmiechnij się do mnie
a Wielkanoc nie zapomni o mnie./2x
1. Od rana marchewkę z tobą chrupię
znany jest w leśnej grupie,
każdy go lubi i o nim pamięta
a zwłaszcza dzieci w wiosenne święta.
Ref. Hej zajączku uszaty
śliczny i puchaty
uśmiechnij się do mnie
a Wielkanoc nie zapomni o mnie.
2. Kica po łące między kwiatkami
i przyjaźni się z innymi zwierzątkami,
czekoladowe jajeczka dzieciom przynosi
w ślicznym koszyku pełnym radości.
Ref. Hej zajączku uszaty śliczny i puchaty…
Cele ogólne do pracy wychowawczo-dydaktycznej
- Kształtowanie percepcji słuchowej oraz prawidłowej wymowy.
- Kształtowanie umiejętności bezpiecznego korzystania ze środków transportu i poruszania się po drogach oraz wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw.
- Rozwijanie zainteresowania zwyczajami i tradycjami Świąt Wielkanocnych.
- Kształtowanie umiejętności przewidywania następstw oraz łączenie przyczyny ze skutkiem.
- Kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów przedmiotów oraz porównywania ich liczebności.
- Doskonalenie poczucia rytmu oraz umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych i przedmiotach wykonanych z surowców wtórnych.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się w różnych technikach plastycznych.
- Wzbogacanie wiedzy na temat konieczności ochrony środowiska przyrodniczego.
- Wzbogacanie wiedzy nt. życia zwierząt hodowlanych.
- Wzbogacanie wiedzy nt. wiosennych prac w ogrodzie oraz niektórych wiosennych kwiatów.
- Wdrażanie do dbałości o swoje zdrowie.
- Doskonalenie sprawności ruchowej.