Pszczółki
"Pszczółki", to najmłodsza grupa w przedszkolu. Dzieci poznają tutaj nowy świat przedszkolaka, uczą się samodzielności, wierszyków i piosenek pod troskliwym okiem pań: Agnieszki Kalińskiej i Grażyny Kaźmierskiej.
"Pszczółki" bardzo lubią zabawy przy muzyce oraz spacery i zabawy na świeżym powietrzu.
Zajęcia dodatkowe w grupie "Pszczółek"
- Język angielski - pan Mateusz Sikorski, piątek - godzina 10.30 - 11.00
- Zajęcia logopedyczne - pani Katarzyna Kostrzewa - poniedziałek (zajęcia grupowe)
- Rytmika - pani Ewelina Hajda
Tego się uczymy - listopad 2024:
Wiersz
"Barwy ojczyste"
(autor - Cz. Janczarski)
Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
biel - serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste.
Piosenka
"Spacer po dywanie"
(słowa - D. Gellner, muzyka - K. Kwiatkowska)
Kiedy niebo płacze, idziemy na spacer
dookoła stołu z piosenką wesołą.
Ref.: Idą parami lalki z misiami.
Depczą dywan, depczą dywan z frędzelkami.
Idą parami lalki z misiami,
a gumowe piłki dwie po podłodze toczą się!
Choć za oknem dmucha, nikt wiatru nie słucha,
chodzi dookoła wycieczka wesoła.
Ref.: Idą parami lalki z misiami.
Depczą dywan, depczą dywan z frędzelkami.
Idą parami lalki z misiami,
a gumowe piłki dwie po podłodze toczą się
Cele ogólne do pracy wychowawczo-dydaktycznej
- Kształtowanie umiejętności formułowania wypowiedzi poprawnych pod względem gramatycznym.
- Kształtowanie percepcji słuchowej.
- Wdrażanie do utrzymywania w porządku rzeczy i otoczenia.
- Rozwijanie umiejętności w zakresie samodzielnego ubierania się i rozbierania.
- Wzbogacanie wiedzy o własnym mieście, kraju, stolicy.
- Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
- Nabywanie umiejętności dostrzegania i kontynuowania regularności rytmicznych.
- Kształtowanie umiejętności dokonywania czynności pomiarowych.
- Wdrażanie do słuchania muzyki.
- Kształtowanie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek.
- Kształtowanie umiejętności plastycznych.
- Kształtowanie umiejętności odbioru sztuki.
- Poznanie i wyjaśnianie obserwowanych zjawisk doświadczalnych.
- Nabywanie umiejętności rozpoznawania zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni.
- Nabywanie umiejętności odpowiedniego ubierania się w zależności od pogody.
- Poznawanie środowiska przyrodniczego wybranych zwierząt (jeż, wiewiórka, niedźwiedź).
- Kształtowanie sprawności ruchowej, zwinności i skoczności.
- Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa na drodze i zachowania się wobec zwierząt.