Pszczółki
Zajęcia dodatkowe w grupie "Pszczółek"
- Język angielski - pan Mateusz Sikorski, piątek - godzina 10:30 - 11:00
- Zajęcia logopedyczne - pani Karolina Głogowska
- Rytmika - pani Aleksandra Kołodziejska, środa - godzina 13:00 - 13:30
Tego się uczymy - wrzesień 2025:
Wiersz
"Mam trzy latka"
(autor - I. Suchorzewska)
Mam trzy latka, trzy i pół
brodą sięgam ponad stół.
Do przedszkola chodzę z workiem
i mam znaczek z muchomorkiem.
Pantofelki ładnie zmieniam,
myję ręce do jedzenia.
Zjadam wszystko z talerzyka,
tańczę, kiedy gra muzyka.
Umiem wierszyk o koteczku,
o tchórzliwym koziołeczku,
i o piesku co był w polu,
nauczyłam się w przedszkolu.
Piosenka
"Wesołe przedszkole"
(słowa i muzyka - T. Wójcik)
Kiedy słońce świeci i gdy deszczyk pada,
idzie do przedszkola wesoła gromada.
Tupią małe nóżki tupu-tupu tup.
Raźno do przedszkola idzie mały zuch.
Klocki, misie, lalki czekają od rana,
uśmiechem nas wita pani ukochana.
Bawimy się w zgodzie zawsze ty i ja.
Tańczymy wesoło hopsa, hopsa sa.
A gdy usiądziemy wszyscy na dywanie,
to nasze kółeczko zmienia się w słoneczko.
Śpiewamy piosenki tra, la, la, la, la.
Wesoło w przedszkolu mija zawsze czas.
Cele ogólne do pracy wychowawczo-dydaktycznej
- Nabywanie umiejętności rozumienia informacji przedstawionych w formie symbolu
- Kształtowanie percepcji wzrokowej.
- Nabywanie umiejętności formułowania dłuższych wypowiedzi oraz rozwijanie zainteresowań książką.
- Kształtowanie świadomości własnej osoby - to ja.
- Kształtowanie umiejętności budowania pozytywnych relacji w kontaktach społecznych.
- Wdrażanie do utrzymywania porządku.
- Nabywanie umiejętności samodzielnego spożywania posiłków.
- Kształtowanie umiejętności porównywania i liczenia obiektów.
- Kształtowanie orientacji przestrzennej.
- Nabywanie umiejętności rozpoznawania kształtów geometrycznych.
- Nabywanie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek oraz wyrażania ich treści za pomocą ruchu.
- Wdrażanie dzieci do posługiwania się różnymi technikami plastycznymi.
- Poznanie środowiska przyrodniczego - sad.
- Nabywanie umiejętności konstrukcyjnych.
- Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw w sali i na powietrzu.
- Poznawanie zasad bezpieczeństwa na drodze.
- Nabywanie sprawności ruchowej, reagowanie na sygnał wzrokowy, słuchowy.