Pszczółki
Zajęcia dodatkowe w grupie "Pszczółek"
- Język angielski - pan Mateusz Sikorski, piątek - godzina 10:30 - 11:00
- Zajęcia logopedyczne - pani Karolina Głogowska
- Rytmika - pani Aleksandra Kołodziejska, środa - godzina 13:00 - 13:30
Tego się uczymy - listopad 2025:
Wiersz
"Sen niedźwiedzia"
(autor - M. Olechowska)
Bury niedźwiedź sobie śpi,
smaczny miodek mu się śni.
Miodek pyszny mniam, mniam, mniam,
chętnie miodek zjadłbym sam.
Ale cóż to? Bzyk, bzyk, bzyk,
pszczółki się zleciały w mig.
I zaczęły kłuć niedźwiadka
to po pyszczku, to po łapkach.
Ojojoj! – zakrzyknął miś!
miodku chyba nie zjem dziś!
I obudził się nasz zuch,
to był tylko zły sen – uff.
Piosenka
"Deszczowa orkiestra"
(słowa i muzyka - J. Bernat)
Kto nie lubi deszczu
kto się boi burzy,
komu w niepogodę czas się dłuży
niechaj zagra z nami w deszczowej orkiestrze,
bo my gramy razem z deszczem.
Ref.: Bum, bum, bum, bum, bum! - burza gra.
Szu, szu, szu, szu, szu! - szumi wiatr.
Kap, kap, kap, kap, kap! - kapie deszcz
i my razem z deszczem gramy sobie też.
Bum, bum, bum, bum, bum! - burza gra.
Szu, szu, szu, szu, szu! - szumi wiatr.
Kap, kap, kap, kap, kap! - kapie deszcz.
Baw się razem z nami, jeśli tylko chcesz.
Nasza roześmiana, deszczowa orkiestra
ciągle gra i grać nie może przestać.
Więc nie zwlekaj długo i zagraj dziś z nami
Do zabawy zapraszamy.
Ref.: Bum, bum, bum, bum, bum! - burza gra.
Szu, szu, szu, szu, szu! - szumi wiatr.
Kap, kap, kap, kap, kap! - kapie deszcz
i my razem z deszczem gramy sobie też.
Bum, bum, bum, bum, bum! - burza gra.
Szu, szu, szu, szu, szu! - szumi wiatr.
Kap, kap, kap, kap, kap! - kapie deszcz.
Baw się razem z nami, jeśli tylko chcesz.
Cele ogólne do pracy wychowawczo-dydaktycznej
- Rozwijanie zainteresowań książką.
- Nabywanie poprawności wymowy.
- Rozbudzanie zainteresowania regionem oraz kształtowanie poczucia tożsamości narodowej.
- Kształtowanie pozytywnych relacji w kontaktach społecznych.
- Nabywanie umiejętności porównywania i grupowania przedmiotów oraz umiejętności liczenia.
- Kształtowanie orientacji przestrzennej.
- Rozwijanie umiejętności miękkich i umiejętności planowania.
- Nabywanie płynności ruchów przy muzyce oraz nabywanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.
- Nabywanie umiejętności twórczych.
- Nabywanie umiejętności rozpoznawania zmian zachodzących w życiu zwierząt w okresie jesieni oraz nabywanie opiekuńczej postawy wobec zwierząt.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania zjawisk atmosferycznych podczas jesieni.
- Nabywanie sprawności ruchowej, reagowanie na sygnał wzrokowy, słuchowy.
