Słoneczka
Od rana mają dobry humor i ochotę na zabawy. Interesują się światem przyrody oraz chętnie uczą się nowych wierszyków i piosenek. Bardzo lubią wycieczki w ciekawe miejsca, z których wracają bogatsi o nowe obserwacje i przeżycia. Nie brakuje im pomysłów, argumentów w dyskusjach, fantazji, ciekawości poznawczej i ochoty do zabaw. Chętnie uczestniczą w zajęciach i zabawach organizowanych przez nauczycielki pracujące w tej grupie: Małgorzatę Karasińską i Annę Olesińską.
Zajęcia dodatkowe w grupie "Słoneczek"
- Język angielski - pan Mateusz Sikorski, poniedziałek - godzina 12.00 - 12.30, piątek - godzina 12.00 - 12.30
- Zajęcia logopedyczne - pani Beata Justyńska, Karolina Fijałkowska
- Rytmika - pani Alicja Sadło, piątek - godzina 13.30 - 14.00
- Religia - pani Daria Domke, poniedziałek - godzina 13.00 - 13.30, środa - godzina 13 - 13.30
Tego się uczymy - kwiecień 2024:
Wiersz
"W naszym ogródeczku"
(autor - ,,Przedszkolaki")
W naszym ogródeczku zrobimy porządki,
zrobimy porządki, zrobimy porządki.
Wygrabimy ścieżki, raz, dwa, trzy.
Potem w miękką ziemię włożymy nasionka.
Będą się wygrzewać na wiosennym słonku,
na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.
Przyjdzie ciepły deszczyk i wszystko odmieni.
W naszym ogródeczku grządki zazieleni,
grządki zazieleni, raz dwa, trzy
Piosenki
"Niefrony baranek"
(słowa - Marta Jelonek, muzyka - Miłosz Konarski)
Na wiejskim podwórku
Wielkie zamieszanie.
Bo uciekł z zagrody
Malutki baranek.
Gdy się mama owca
O tym dowiedziała,
Wybiegła z owczarni,
wszędzie go szukała.
Gdy się mama owca
O tym dowiedziała,
wybiegła na łąkę
Baranka złapała.
Dorota Gellner - W ogródku
Wyszłam sobie do ogródka.
Może spotkam krasnoludka?
Może w cieniu pod drzewami
siedzi z dziećmi i wnukami?
O! Cos rusza się pod krzakiem!
Eee..to jakiś ptak z pisklakiem.
Ptak z pisklakiem, pisklak z ptakiem,
biegną szybko za robakiem.
Przyleciało coś nad płotem!
Czy to krasnal samolotem?
Nie! To ważka. Strasznie wielka!
Przezroczyste ma skrzydełka.
Oj! Za drzewem ktoś tak stuka.
Pewnie krasnal wnuków szuka.
Nie to dzięcioł dziobem pukał
i niechcący mnie oszukał.
Kto tak pędzi w stronę norki?
Czyżby krasnal z wielkim workiem?
Nie! To przecież mysia norka,
a przed norką mysz. Bez worka.
Co tak brzęczy? Czy to mucha?
Czy tez krasnal radia słucha?
Przeszukałam pół ogródka,
nie znalazłam krasnoludka.
Ale może, kto to wie,
krasnoludek znajdzie mnie?
Cele ogólne do pracy wychowawczo-dydaktycznej
- Rozwijanie zainteresowań książką.
- Kształtowanie słuchu fonematycznego, umiejętności czytania, prawidłowej wymowy.
- Kształtowanie sprawności manualnej koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Kształtowanie właściwych postaw społecznych.
- Kształtowanie umiejętności porównywania i liczenia obiektów.
- Kształtowanie umiejętności z obszaru kodowania.
- Wdrażanie do korzystania z nowoczesnych technologii.
- Doskonalenie umiejętności zapamiętywania i śpiewania piosenek.
- Kształtowanie poczucia rytmu i płynności ruchów przy muzyce.
- Doskonalenie umiejętności twórczych.
- Wzbogacanie wiedzy nt. wiosennych prac w ogrodzie oraz niektórych kwiatów (tulipan, bratek, stokrotka).
- Wzbogacanie wiedzy na temat konieczności ochrony środowiska przyrodniczego
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania zwierząt hodowlanych.
- Kształtowanie umiejętności dbania o zdrowie.
- Rozwijanie sprawności ruchowych.