Słoneczka
Od rana mają dobry humor i ochotę na zabawy. Interesują się światem przyrody oraz chętnie uczą się nowych wierszyków i piosenek. Bardzo lubią wycieczki w ciekawe miejsca, z których wracają bogatsi o nowe obserwacje i przeżycia. Nie brakuje im pomysłów, argumentów w dyskusjach, fantazji, ciekawości poznawczej i ochoty do zabaw. Chętnie uczestniczą w zajęciach i zabawach organizowanych przez nauczycielki pracujące w tej grupie: Lidię Tomczak i Annę Olesińską.
Zajęcia dodatkowe w grupie "Słoneczek"
- Język angielski - pan Mateusz Sikorski, poniedziałek - godzina 12.00 -12.30, piątek - godzina 12.00 - 12.30
- Zajęcia logopedyczne - pani Katarzyna Kostrzewa - wtorek, środa
- Rytmika - pani Ewelina Hajda, wtorek - godzina 14.30 - 15.00
- Religia - pani Daria Domke, poniedziałek - godzina 14.45 - 15.15, piątek - godzina 14.45 - 15.15
Tego się uczymy - marzec 2025:
Wiersz
"Przyjście wiosny"
(autor - J. Brzechwa)
Naplotkowała sosna,
że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
"Przyjedzie pewnie furą".
Jeż się najeżył srodze:
"Raczej na hulajnodze".
Wąż syknął: "Ja nie wierzę.
Przyjedzie na rowerze".
Kos gwizdnął: "Wiem coś o tym.
Przyleci samolotem".
"Skąd znowu - rzekła sroka -
Ja jej nie spuszczam z oka.
I w zeszłym roku, w maju,
widziałam ją w tramwaju".
"Nieprawda! Wiosna zwykle
przyjeżdża motocyklem!"
"A ja wam to dowiodę,
że właśnie samochodem".
"Nieprawda, bo w karecie!"
"W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
przypłynie własną łódką".
A wiosna przyszło pieszo.
Już kwiaty z nią się śpieszą.
Już trawy przed nią rosną.
I szumią: "Witaj wiosno!"
Piosenki
"Idzie wiosna”
(słowa - M. Mazan, muzyka - P. Pękalski i A. Środa-Pękalska)
Ref.: Idzie wiosna!
Idzie wiosna!
Każda żaba jest radosna,
każdy żuczek, ptak i sosna!
Idzie wiosna!
Idzie wiosna!
Już od ranka, już od ranka
hopsa-sa-sa, hopsa-sanka.
Dzyń, dzyń! Dzwonią dzwonki z łąki.
Pyk! Na drzewach pękły pąki.
W polu, w lesie, na wsi, w mieście,
wszędzie wiosna jest nareszcie!
Ref.: Idzie wiosna…
Każdy ćwierka, śpiewa, drze się,
że się niesie w całym lesie!
Każdy fruwa, każdy skacze: bzyk-bzykacze,
ćwierk-ćwierkacze.
I wy też się z nami cieszcie,
wiosna przyszła już nareszcie!
„Wiosenne porządki”
(słowa - K. Różycka, muzyka - M. Kaczurbina)
W naszym ogródeczku zrobimy porządki,
zrobimy porządki, zrobimy porządki.
Wygrabimy ścieżki, przekopiemy grządki,
przekopiemy grządki raz, dwa, trzy.
Potem w miękką ziemię włożymy nasionka,
włożymy nasionka, włożymy nasionka.
Będą się wygrzewać na wiosennym słonku,
na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.
Przyjdzie ciepły deszczyk i wszystko odmieni,
i wszystko odmieni, i wszystko odmieni.
W naszym ogródeczku grządki zazieleni,
grządki zazieleni raz, dwa, trzy.
Cele ogólne do pracy wychowawczo-dydaktycznej
- Kształtowanie umiejętności wcielania się w rolę widza i aktora.
- Kształtowanie sprawności manualno-graficznych i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Kształtowanie słuchu fonematycznego. Poznanie małej i wielkiej litery "c", "j", "r", "g" (dzieci chętne).
- Kształtowanie umiejętności rozumienia i odczytywania informacji przedstawionych za pomocą symboli.
- Nabywanie umiejętności budowania pozytywnych relacji w kontaktach społecznych i wyrażanie emocji.
- Kształtowanie umiejętności porównywania i liczenia oraz grupowania obiektów.
- Kształcenie umiejętności rozpoznawania modeli monet i banknotów.
- Rozwijanie umiejętności miękkich i umiejętności planowania.
- Nabywanie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek oraz wyrażania muzyki ruchem.
- Kształtowanie umiejętności twórczych.
- Poznawanie funkcjonowania sklepu oraz pracy sprzedawcy.
- Nabywanie umiejętności rozpoznawania zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny.
- Nabywanie umiejętności obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie wiosną.
- Wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt.
- Kształtowanie sprawności ruchowej oraz właściwej reakcji na określone sygnały.