Słoneczka
Od rana mają dobry humor i ochotę na zabawy. Interesują się światem przyrody oraz chętnie uczą się nowych wierszyków i piosenek. Bardzo lubią wycieczki w ciekawe miejsca, z których wracają bogatsi o nowe obserwacje i przeżycia. Nie brakuje im pomysłów, argumentów w dyskusjach, fantazji, ciekawości poznawczej i ochoty do zabaw. Chętnie uczestniczą w zajęciach i zabawach organizowanych przez nauczycielki pracujące w tej grupie: Lidię Tomczak i Annę Olesińską.
Zajęcia dodatkowe w grupie "Słoneczek"
- Język angielski - pan Mateusz Sikorski, poniedziałek - godzina 12.00 -12.30, piątek - godzina 12.00 - 12.30
- Zajęcia logopedyczne - pani Katarzyna Kostrzewa - wtorek, środa
- Rytmika - pani Ewelina Hajda, wtorek - godzina 14.30 - 15.00
- Religia - pani Daria Domke, poniedziałek - godzina 14.45 - 15.15, piątek - godzina 14.45 - 15.15
Tego się uczymy - styczeń 2025:
Wiersz
"Po co są babcia i dziadek?"
(autor - M. Mazan)
Po co są babcia i dziadek?
To bardzo łatwe pytanie.
Babcia na przykład jest po to,
by mówić do mnie "kochanie".
Dziadek na pewno jest po to,
by ze mną śpiewać piosenki
i mnie zabierać do kina
lub czasem do cukierenki.
Co lubią babcia i dziadek?
Lubią się ze mną spotykać,
brać mnie na spacer do parku
i różne książki mi czytać.
I to się świetnie złożyło.
A czemu świetnie? Czy wiecie?
Bo ja też babcię i dziadka
lubię najbardziej na świecie!
Piosenki
"Kalendarz"
(słowa - M. Mazan, muzyka - P. A. Pękalski)
Lecą kartki z kalendarza, szu, szu, szu!
Co dzień nowy dzień się zdarza, fiu, fiu, fiu!
Dni w miesiące się składają, o, ho, ho!
Kto wie, jak się nazywają? Kto? Kto? Kto?
Ref.: Pierwszy miesiąc to jest styczeń,
po nim luty, marzec, kwiecień, maj i czerwiec,
lipiec, sierpień, a po sierpniu wrzesień, wrzesień!
I październik, i listopad, w którym opadają liście,
potem grudzień i to koniec kalendarza oczywiście!
Lecą kartki z kalendarza, szu, szu, szu!
Co dzień nowy dzień się zdarza, fiu, fiu, fiu!
A gdy grudzień się już skończy, wtedy co?
To kalendarz nowy otwieramy, bo:
Ref.: Pierwszy miesiąc to jest styczeń...
"Piosenka dla babci i dziadka”
(słowa - M. Mazan, muzyka - I. Puk)
Opowiadasz mi historie,
uczysz mnie wszystkiego,
robisz mi kanapki z serem,
no, a oprócz tego
zamki z piasku właśnie z tobą
fajnie się buduje.
Droga babciu, drogi dziadku -
za to, za to ci dziękuję.
Ref.: Choć się trochę tego wstydzę,
powiem to, co czuję:
bez was byłoby mi
smutno, nudno, źle.
Droga babciu, drogi dziadku,
bardzo wam dziękuję
za to, że jesteście
zawsze blisko mnie!
Lubisz ze mną spacerować,
chodzić na huśtawki,
znajdziesz wszystko to, co zgubię,
naprawiasz zabawki.
Zawsze umiesz mnie pocieszyć,
kiedy coś się psuje.
Droga babciu, drogi dziadku –
za to, za to ci dziękuję.
Ref.: Choć się trochę tego wstydzę...
Cele ogólne do pracy wychowawczo-dydaktycznej
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na różne tematy, formułowania wypowiedzi poprawnych pod względem gramatycznym oraz kształtowanie umiejętności posługiwania się mową, mimiką, gestem i ruchem.
- Kształtowanie słuchu fonematycznego.
- Poznanie małej i wielkiej litery "z", "w", "ł", "k" (dla chętnych dzieci).
- Kształtowanie umiejętności grafomotorycznych.
- Kształtowanie więzi emocjonalnej z rodziną.
- Kształtowanie umiejętności dostrzegania następstw czasu.
- Kształcenie umiejętności przeliczania i klasyfikowania przedmiotów według określonych cech.
- Poznanie cyfry 5 i 6 (dzieci chętne).
- Doskonalenie umiejętności wokalnych, wrażliwości słuchowej oraz pamięci muzyczno-ruchowej.
- Rozwijanie umiejętności twórczych.
- Nabywanie umiejętności rozpoznawania zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy.
- Kształtowanie umiejętności w zakresie zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw.
- Nabywanie sprawności ruchowej, reagowanie na sygnał wzrokowy, słuchowy.