Słoneczka
Zajęcia dodatkowe w grupie "Słoneczek"
- Język angielski - pan Mateusz Sikorski, poniedziałek - godzina 12:00 -12:30, piątek - godzina 12:00 - 12:30
- Zajęcia logopedyczne - pani Karolina Głogowska
- Religia - pani Dorota Sikorska, wtorek - godzina 13:45 - 14:15, czwartek - godzina 15:30 - 16:00
Tego się uczymy - grudzień 2025:
Wiersz
„Świąteczna muzyka”
(autor - B. Forma)
Na drzewku zielonym
między gałązkami,
srebrne dzwoneczki
kolędują z nami.
W ten szczególny wieczór
tańczą świec płomyki,
pokój wypełniają
skaczące ogniki.
Gwiazda Betlejemska
jasnym blaskiem świeci,
ogarnia miłością
serca wszystkich dzieci.
Piosenki
„Najpiękniejsze dni w roku”
(słowa - S. Bacewicz, muzyka - M. Hernik)
Najpiękniejsze dni w roku
przy choince spędzone,
kiedy mrok nam rozjaśnia
światło świec rozproszone.
I tak ciepło się robi
na serduszku i w duszy,
kiedy patrzysz przez okno
jak na ziemię śnieg prószy.
Ref.: Cały świat śle życzenia,
Merry Christmas brzmi wszędzie!
Happy New Year z nadzieją,
że ten rok dobry będzie!
Najpiękniejsze dni w roku
to te krótkie, grudniowe.
Najpiękniejsze dni w roku bożonarodzeniowe
mają w sobie niezwykłą moc dawania radości,
bo w tych dniach w ludzkich sercach
pokój i miłość gości.
Ref.: Cały świat śle życzenia,
Merry Christmas brzmi wszędzie!
Happy New Year z nadzieją,
że ten rok dobry będzie!
„To Mikołaj, nasz Mikołaj”
(słowa: S. Bacewicz, muzyka: M. Hernik)
Nadszedł dzisiaj wreszcie czas - ten piękny czas.
Kiedy pośród blasku gwiazd - tych złotych gwiazd.
Ktoś zostawia srebrny ślad - czyj to jest ślad.
Chyba każdy już to zgadł - każdy to zgadł!!
Ref.: To Mikołaj nasz Mikołaj,
śmiej się tańcz, głośno wołaj.
Powtórz z nami dziś ten krok,
znów zatańczysz go za rok!
Nadszedł dzisiaj wreszcie czas - ten piękny czas.
Czekał tutaj każdy z nas - tu każdy z nas,
by usłyszeć: ho-ho-ho - ho-ho-ho
i otrzymać paczek sto! Paczek aż sto!
Ref.: To Mikołaj nasz Mikołaj,
śmiej się tańcz, głośno wołaj.
Powtórz z nami dziś ten krok,
znów zatańczysz go za rok!
Cele ogólne do pracy wychowawczo-dydaktycznej
- Kształtowanie słuchu fonematycznego.
- Poznanie małej i wielkiej litery "d", "y" (dzieci chętne).
- Kształtowanie umiejętności aktorskich.
- Rozwijanie zainteresowania zwyczajami i tradycjami Świąt Bożego Narodzenia oraz powitania Nowego Roku.
- Kształtowanie społecznie akceptowanych postaw, umiejętności wyrażania emocji.
- Kształtowanie umiejętności liczenia, kodowania.
- Poznanie cyfry 8 (dzieci chętne).
- Kształtowanie umiejętności wokalnych oraz poczucia rytmu.
- Kształtowanie doświadczeń plastycznych, inwencji twórczej, poczucia estetyki.
- Rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych.
- Rozwijanie umiejętności dbania o porządek w najbliższym otoczeniu.
- Kształtowanie sprawności ruchowej.
