Motylki
"Motylki" czerpią radość z zabawy i nauki. W przedszkolu uczą się samodzielności, poznają świat, drugiego człowieka, jak również wesoło się bawią pod okiem swoich pań: Małgorzaty Karasińskiej i Arlety Kacprzak. Każdego dnia chętnie przekraczają próg swojej sali, gdyż czują się tu kochane, akceptowane i szczęśliwe.
Zajęcia dodatkowe w grupie "Motylków"
- Język angielski - pan Mateusz Sikorski, czwartek - godzina 12.30 - 13.00, piątek - godzina 11.00 - 11.30
- Zajęcia logopedyczne - pani Katarzyna Kostrzewa - poniedziałek, środa
- Rytmika - pani Ewelina Hajda, wtorek - godzina 13.30 - 14.00
Tego się uczymy - luty 2025:
Wiersz
"U weterynarza"
(autor - Ewa Stadtmuller)
Gdy się człowiek kiepsko czuje pędzi do lekarza.
A gdy zwierzak zachoruje? Do weterynarza.
Pierwszy – Pikuś. Siedzi smutny z opuchniętym nosem.
Bowiem wpadł na świetny pomysł by powąchać osę.
Drugi – Mruczek. Skoki z drzewa uprawiał szalone.
Aż raz skoczył nieszczęśliwie i zwichnął ogonek.
Za nim chomik co w policzkach chomikuje zboże.
Tak się napchał ziarenkami, ze wypluć nie może.
Już pan doktor wszystkich bada, leki przepisuje.
Wrobel siadł na parapecie, pewnie źle się czuje…
Piosenka
"Domowe zwierzaki"
(słowa - Katarzyna Wójcik-Bożętka, muzyka - Miłosz Konarski )
Mały kotek wlazł na drapak, na fotelu szczeniak śpi,
Chomik pędzi jak szalony, że aż kołowrotek drży.
Rybka z pyszczkiem kolorowym pływa sobie tu i tam.
A papużka gadatliwa na okrągło gada nam.
Ref. Domowe zwierzaki to nasi przyjaciele
Mamy razem z nimi zabaw bardzo wiele /2x
Koszatniczka chrupie marchew, myszka kukurydzę je,
Królik mały głodomorek, także coś przekąsić chce.
Szczurek świeżą wodę pije, pluskać też w niej lubi się,
No a wąż błyszczący, długi, w supeł związał się we śnie.
Ref. Domowe zwierzaki….
Cele ogólne do pracy wychowawczo-dydaktycznej
- Nabywanie umiejętności formułowania dłuższych wypowiedzi oraz kształtowania umiejętności stosowania poprawnych form gramatycznych
- Rozwijanie percepcji wzrokowej
- Kształtowanie umiejętności wcielania się w rolę widza i aktora
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji
- Kształtowanie umiejętności porównywania i liczenia obiektów
- Kształtowanie umiejętności dostrzegania powtarzalności układów
- Nabywanie poczucia rytmu i płynności ruchów przy muzyce
- Nabywanie umiejętności twórczych
- Poznawanie środowiska przyrodniczego Dalekiej Północy
- Wzbogacanie wiadomości na temat życia zwierząt domowych
- Zdobywanie wiedzy na temat dinozaurów
- Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw
- Nabywanie sprawności ruchowej, reagowanie na sygnał wzrokowy, słuchowy