Motylki
"Motylki" czerpią radość z zabawy i nauki. W przedszkolu uczą się samodzielności, poznają świat, drugiego człowieka, jak również wesoło się bawią pod okiem swoich pań: Małgorzaty Karasińskiej i Arlety Kacprzak. Każdego dnia chętnie przekraczają próg swojej sali, gdyż czują się tu kochane, akceptowane i szczęśliwe.
Zajęcia dodatkowe w grupie "Motylków"
- Język angielski - pan Mateusz Sikorski, czwartek - godzina 12.30 - 13.00, piątek - godzina 11.00 - 11.30
- Zajęcia logopedyczne - pani Katarzyna Kostrzewa - poniedziałek, środa
- Rytmika - pani Ewelina Hajda, wtorek - godzina 13.30 - 14.00
Tego się uczymy - czerwiec 2025:
Wiersz
"Zoo"
(autor - Danuta Wawiłow)
W zoo jest wesoło,
ludzie chodzą wkoło,
byk ma duże rogi,
bocian nie ma nogi,
foka siedzi w stawie,
nie widać jej prawie.
Słonie wodę piją,
niedźwiedzie się biją,
sowa w domku siedzi, boi się niedźwiedzi.
Ale najładniejsze
są zielone rybki,
patrzą sobie na mnie
zza zielonej szybki
i zębów nie mają
i rogów nie mają,
i tylko tak sobie
pływają, pływają
pływają, pływają
i się uśmiechają…
Piosenki
"Dżungla"
(słowa - Ewa Stadtmuller, muzyka - Andrzej Zagajewski)
Tu słoń na powitanie trąbi do tygrysa
Tru, tutu, Tru, tutu.
Tu małpa pośród liści na ogonie zwisa
Gibu, gibu, gibu, gibu, gibu, gibu.
Ref. To dżungla, dzungla, miej się z ostrożna,
To dżungla,, dżungla, tu zgubić się można.
To dżungla dżungla, na liściach i lianach,
To dżungla, dzungla, nasza kochana!
Tu aligator ziewa, choć to nie wypada,
Łaa ,aa, łaa, aa.
Tu gepard po cichutku skrada się do pawia
Cii ,cii, cii, cii, cii, cii.
Ref. To dżungla…
Tu panda zjada słodkie, bambusowe pędy
Mniam, mniam, mniam, mniam, mniam, mniam.
Tu pyton pełznie wolno tędy i owędy
Szu, szu, szu, szu, szu, szu.
Ref. To dżungla…
Cele ogólne do pracy wychowawczo-dydaktycznej
- Nabywanie poprawności wymowy.
- Wzbogacenie wiedzy o życiu dzieci w różnych zakątkach świata.
- Kształtowanie pozytywnych relacji w kontaktach społecznych oraz właściwych postaw względem innych.
- Kształtowanie umiejętności porównywania i liczenia obiektów.
- Kształtowanie umiejętności tanecznych, poczucia rytmu i ekspresji ruchowej.
- Kształtowanie umiejętności twórczych oraz poszerzanie doświadczeń plastycznych.
- Zdobywanie wiadomości na temat świata owadów – motyle.
- Zdobywanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych.
- Zdobywanie wiedzy na temat pory roku: lato.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla lata.
- Rozwijanie umiejętności zapewniających bezpieczeństwo sobie i innym.
- Doskonalenie sprawności fizycznej.