Motylki
"Motylki" czerpią radość z zabawy i nauki. W przedszkolu uczą się samodzielności, poznają świat, drugiego człowieka, jak również wesoło się bawią pod okiem swoich pań: Małgorzaty Karasińskiej i Arlety Kacprzak. Każdego dnia chętnie przekraczają próg swojej sali, gdyż czują się tu kochane, akceptowane i szczęśliwe.
Zajęcia dodatkowe w grupie "Motylków"
- Język angielski - pan Mateusz Sikorski, czwartek - godzina 12.30 - 13.00, piątek - godzina 11.00 - 11.30
- Zajęcia logopedyczne - pani Katarzyna Kostrzewa - poniedziałek, środa
- Rytmika - pani Ewelina Hajda, wtorek - godzina 13.30 - 14.00
Tego się uczymy - marzec 2025:
Wiersz
"Oznaki wiosny"
(autor - M. Olechowska)
Żółte słoneczko na niebie się śmieje,
łagodny wietrzyk wesolutko wieje.
Krokus nieśmiało z ziemi się podnosi,
wietrzyk wiosenny zmarzłą ziemie rosi.
Ptaszki wróciły i głośno ćwierkają,
wierzby puszyste bazie wypuszczają.
Ciepło wokoło, zima precz już poszła,
a na jej miejsce przyszła piękna wiosna.
Piosenka
"Gdzie jesteś wiosno?"
(słowa - M. Jelonek, muzyka - M. Konarski)
Bawiła się wiosna z marcem w chowanego.
Jak dobrze poszukasz - znajdziesz mnie kolego!
Ref.: Bazie jak kotki, białe stokrotki,
żółte żonkile, krokusów tyle!
Wiosno, szukam cię!
Gdzie ukryłaś się?
Zmarznięte wróbelki na płocie ćwierkały.
Pomóżcie mi ptaszki! Razem poszukamy!
Ref.: Bazie jak kotki…
Zaświeciło słonko tysiącem promieni.
Szukaj, marcu wiosny pośród traw zieleni
Ref.: Bazie jak kotki…
Tutaj skryłaś się!
Wiosno, widzę cię!
Cele ogólne do pracy wychowawczo-dydaktycznej
- Nabywanie poprawności wymowy.
- Kształtowanie percepcji wzrokowej.
- Kształtowanie umiejętności wcielania się w rolę widza i aktora.
- Kształtowanie umiejętności samodzielnego ubierania się i rozbierania się oraz utrzymania w porządku rzeczy i otoczenia.
- Kształtowanie umiejętności porównywania i liczenia obiektów.
- Nabywanie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek oraz wyrażania muzyki ruchem.
- Kształtowanie umiejętności twórczych.
- Poznawanie właściwości wody.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania zmian zachodzących w przyrodzie wiosną.
- Rozwijanie sprawności i zwinności ruchowej.