Motylki
"Motylki" czerpią radość z zabawy i nauki. W przedszkolu uczą się samodzielności, poznają świat, drugiego człowieka, jak również wesoło się bawią pod okiem swoich pań: Moniki Woźniak i Karoliny Blejson. Każdego dnia chętnie przekraczają próg swojej sali, gdyż czują się tu kochane, akceptowane i szczęśliwe.
Zajęcia dodatkowe w grupie "Motylków"
- Język angielski - pan Mateusz Sikorski, czwartek - godzina 12.30 - 13.00, piątek - godzina 11.00 - 11.30
- Zajęcia logopedyczne
- Rytmika - pani Alicja Sadło, wtorek - godzina 13.30 - 14.00
Tego się uczymy - kwiecień 2024:
Wiersz
"Stokrotka"
(Autorka; Dorota Gellner)
Zawitała wśród trawy
różowa stokrotka.
Uśmiecha się do niej
każdy kto ją napotka.
Nie przygnieść stokrotki,
nawet, gdy się potkniesz.
Gdy to Ci się zdarzy,
przeproś ją stokrotnie.
Piosenka
"Wielkie sprzątanie"
(Joanna Bernat)
W lesie na polanie dziś ważne zebranie
wzięły się zwierzęta za ważne sprzątanie.
Ref.: szuszuszuszu/2x
pracujemy ile tchu
szuszuszuszu/2x
zaraz czysto będzie tu
Mrówki ze ślimaczkiem
sprzątają za krzaczkiem
a żabki z wiewiórką w strumieniu za górką
Ref.: szuszuszuszu/2x
pracujemy ile tchu
szuszuszuszu/2x
zaraz czysto będzie tu
Zbierają sikorki papierki i worki
a maleńkie muszki, butelki i puszki
Ref.: szuszuszu/2x
pracujemy ile tchu
szuszuszu/2x
zaraz czysto będzie tu
Kosy pogwizdują i śmieci pakują
a niedźwiadek z liskiem sortują je wszystkie
Ref.: szuszuszuszu2/x
pracujemy ile tchu
szuszuszuszu2/x
zaraz czysto będzie tu
A gdy posprzątały ten list nam wysłały:
Pamiętajcie dzieci, by w lesie nie śmiecić!
Cele ogólne do pracy wychowawczo-dydaktycznej
- Kształtowanie poprawnej wymowy.
- Kształtowanie umiejętności i wcielania się w rolę widza i aktora.
- Kształtowanie umiejętności społecznych rozpoznawania i wyrażania emocji.
- Kształtowanie umiejętności liczenia, porównywania liczebności zbiorów.
- Kształtowanie orientacji na kartce papieru.
- Rozwijanie zainteresowań muzycznych.
- Rozwijanie umiejętności twórczych.
- Kształtowanie postawy szacunku i ochrony przyrody.
- Wdrażanie do podejmowania działań związanych z hodowlą i pielęgnacją roślin.
- Poznawanie zwierząt hodowanych w gospodarstwie.
- Kształtowanie sprawności ruchowej.