Zabawy logopedyczne z Logoprymkami
W ramach przeprowadzania innowacji logopedycznej „Logoprymki w świecie mowy – rozwijanie funkcji prymarnych” w pierwszym semestrze w grupie I oraz II zostały również zrealizowane następujące tematy:
- „Zapachy lasu – usprawniamy prawidłowy tor oddechowy”. Głównym celem tych zajęć była reedukacja sposobu oddychania. Dzieci brały udział w zabawie integracyjnej „Spacer do lasu”. Brały udział w zgadywaniu jakie dary lasu znajdują się w pojemniku oraz odgadywały zapachy lasu. Na zakończenie brały udział w relaksacji „Leśna oddechowa joga”.
- „Andrzejkowe oddechowe czarowanie”. W czasie tych zajęć dzieci odwiedził niespodziewany gość – Czarownica. Dzieci wspólnie z gościem wykonywały murmurando. Brały udział w zabawie rozwijającej słuch fonemowy „Króliki do kapelusza”. Na zakończenie zajęć wzięły udział zabawie gimnastycznej „Czarodziejskie gwiazdki”.
- „Mikołajkowe ćwiczenia językowe”. Głównym celem tych zajęć było wypracowanie ruchomości narządów artykulacyjnych zmierzające do uzyskania szerokiej pionizacji języka. Dzieci brały udział w zabawach: „Listy do Mikołaja”, „Choinka dla Mikołaja”, „Worek z prezentami”.
- „Języczek na balu karnawałowym”. Dzieci brały udział w ćwiczeniach wpływających na wypracowanie umiejętności świadomego ułożenia języka do pozycji wertykalno – horyzontalnej. W związku z tym uczestniczyły w zabawach z elementami ćwiczeń usprawniających narządy mowy „Serpentyny”, „Balonowe Minki”, „Wędrujący balon”, „Karmienie Klauna”.
- „Logoprymki na Walentynki”. Podczas tych zajęć dzieci uczyły się świadomego ułożenia języka do nauki dojrzałego sposobu połykania. Dzieci brały udział w zabawie integracyjnej „Połówki serc”. Następnie wzięły udział w zabawach usprawniających narządy mowy: „Gorące serduszko”, „Drzewko miłości”. Na zakończenie zajęć wykonywały pracę plastyczną „Tęczowe serce”.